Trender

Funderade nyss helt seriöst (obs lögn) på att köpa tidningen Frida, bara för att 1. återuppleva tonårens grava ångest 2. få reda på hur solglasögonmodet ser ut i sommar och 3. få lite bra tips på hur man bantar ner sig till 13 kilo innan juni. Fast då hade kanske veckorevyn kunnat tipsa bättre? Vad vet jag? Eh, nej ärligt talat, jag är mest bara förvirrad över vårmodet. Var är det? Hur ser det ut, och varför ska jag bry mig är frågor som poppar upp i mitt lilla huvud.
Orsaken till att jag undrar det är såklart: pengabrist. Om jag hade pengar hade jag såklart kunnat gå runt i butiker och spana in alla fräsha vårgröna skor, småblommiga skärp och pastellfärgade jeans. (Nu gissar jag vilt). Men eftersom jag inte har några pengar att lägga på kläder (lyxfällan skulle nog förfasa sig över att min budget består till 90 procent av godis, mat och mer godis när alla fasta kostnader är betalda) utan måste använda dem till tex böcker, playstation2-spel och presenter så vågar jag heller inte gå in i någon affär, eftersom jag är rädd att jag genast skulle börja hetsshoppa. Lite som att släppa in en get i sovrummet och fem minuter senare komma tillbaks och se att allt är uppätet och nerbajsat. Skulle jag tro.
Så hur ska jag göra? Det finns ju alltid modebloggar, men de är 1. skittråkiga 2. hjärndöda 3. tipsar alltid om skitdyra grejer som egentligen ingen kommer ha på sig förrän nästa sommar 4. skrivna av 14åringar med pappas kreditkort i BHn istället för bröst. 5. Stryk det, de har säkert bröst nuförtiden. Köpta med dito kreditkort.
Jag skulle kunna surfa på HMs hemsida, men där kan man också köpa grejer. Så det är ju kört.
Jag skulle kunna fråga mina vänner, men dels har de sämre koll än jag, och dels så vill jag ju inte verka som ett modeoffer.
Varför bryr jag mig då överhuvudtaget om vad som är trendigt?
Svar: jag vill kunna rättfärdiga att jag lägger skitmycket pengar på kläder, som jag inte har, med motiveringen att allt jag har är sjukt otrendigt. Och förresten för litet, fult och för sämst.

....

Kommentarer
Postat av: Amandonym

Klanka inte ner på folk utan bröst!!!!



I övrigt känner jag igen mig.

2011-04-18 @ 19:52:14
Postat av: Mimmi

haha, nej men jag skrev ju att de har bröst. Och du är ju inte femton. Det är du alldeles för anonym för :p

Postat av: Gaymasen

Sv: Nöt som nöt. Höhö. ;)



Gåshud säger du? Ja. Det lär ju inte vara några problem. Haha nu rös jag till precis igen. Bara tanken av epilatorn gör att det krullar sig. Haha. Ska epilera sen. Hujeda ^^

2011-04-20 @ 13:33:38
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Maria som sagt

Fy fabian så bra du skriver, fnissar vilt medhållande från min kontorsstol på jobbet (läs; rast på tm). Kaffelåtslänken var totalbra. Nu nynnar jag på den jag med!

2011-04-25 @ 10:58:19
URL: http://mariasomsagt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback