Måndagsbitter kommer inte på flaska

Så sitter jag här, måndagmorgon, kaffe, trött som ett litet as. Igen. Som vanligt. Med förkylningskänsla i hela hjärnan och ont i halsen. Efter att precis ha blivit frisk från höstförkylning/influensa.
Och jag vill bara säga TACK. Tack världen, för att jag fick uppleva typ en dags friskhet. Och att jag fick tillbringa den dagen på jobbet. Med mensvärk. Tack. Det känns gött.

Men mitt kaffe är brutalsmaskigt. Till och med Sonny sa "gott kaffe" så nu blir det Zoegas Intenzo for life.
Men hittills idag har detta gått fel: (märk väl att klockan inte är åtta än)
  • Spillde kaffe på min ostmacka, bittert.
  • Som sagt, ont i halsen, tänkte gå till smålandskören med H idag. Bittert.
  • Smutsigt hår, ingen motivation att tvätta det, blir ju smutsigt igen snart. Bitter tankegång
  • Det ser kallt ut ute, jag är misspeppad och grinig.
Okej det var kanske inte så farligt. Ska ta en iburana.

Drömde för övrigt mycket skumma drömmar, först, såklart om en djurbutik (jag drömmer om hamstrar nästan varje vecka, de bor oftast i burar som är som rum, fast med spån på golvet) och lite allmän hamsteruppfödning. Sen gick jag till ICA, där jag vid frukten fastnade med att prata med en klasskompis och en tjej som frågade vad hon skulle laga för mat. Jag stod och stekte små kycklingbitar som aldrig blev klara. Också vid frukten. Sen gick jag mot kassan, där jag upptäckte att jag hade glömt kycklingen. Också att jag ju inte äter kyckling. I drömmen rationaliserade jag att de var till Sonny. Sen blev jag kissnödigt och tänk vad bra att det fanns en kundtoalett. Utan lampor eller vatten.
Sen vaknade jag. Fem minuter innan klockan ringde. Antog att det var bäst att gå på toa.

Nu ska jag cykla till skolan. Stackars mina klasskompisar idag för jag kommer gnälla hål i huvudet på dem. Tänk om jag kunde orka vara lite positiv ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback