Att skriva om sig själv i du-punkt-form

Du vet att du är sjukt osmidig oturlig och osmart:
  • Du vaknar med en hals stor som en apelsin och måste dricka massor av te för att det ska sluta göra ont (och du hatar te, ge dig kaffe)
  • Du ramlade vrålpladask över en ouppackad IKEA-hylla igårkväll
  • Du kommer på under föreläsningen att "ojsan, idag är det måndag, då måste du lämna in dendär uppgiften innan klockan tre" och du har grupparbete till fyra
  • någon frågar efter en klasskompis, du pekar på killen framför dig, men det är fel kille. (och det typ går 12 killar i din klass)
  • Du tar tag i att maila en kör du vill gå med i, men det är en vecka försent för att gå med i den
  • Du tjurar som sjutton över ovanstående
  • Uppgiften du lämnat in (en timme sent) är otroligt osammanhängande, och ja, dålig
  • Du med största sannolikhet körde på tentan i fredags
  • Du har varit sjuk sedan den sista augusti och aldrig blir frisk (eller är det tecken på HIV, vem vet..)
  • Du har varit så inaktiv på facebook att folk märker det.
Blablabla, det är alltså mina senaste dagar i ett litet nötskal. Jag blir inte frisk, jag är aldrig pigg och jag glömmer bort saker typ, hela fucking tiden. Göttigt. Ska försöka gå till kören och låtsas som ingenting. Synd bara att min hals håller på att trilla av, jag kan ju inte direkt bevisa att de behöver mig för att jag är så ägig på att sjunga.

Nu ska jag sova tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback