Ingen ska få ta mitt kaffe

Sitter och segar och blir försenad till min egen tidsram, slölyssnar på ekot. och VA? Priset på kaffe stiger. Ursäkta men då kan ni ju lika gärna koppla csn med ica så kan de plocka vad de vill ha för kaffet. Om jag så ska lägga allt jag äger.
Trodde hela poängen med dagens samhälle var att allt blir billigare när kvaliteten går ner. Eller nej, det trodde jag kanske inte. Men jag tycker att det är elakt. Kaffepriser kan man ju höja hur mycket som helst, det är som med blöjor, behöver man det så behöver man det. Då köper man det oavsett pris.

Men jag blundar hårt och hoppas att det är ett elakt aprilskämt. Jaja oktoberskämt då. Eller tisdagsskämt.

Idag blir det nog en äkta tisdag, mina tisdagar har hittills varit helt ok, men idag ska jag intervjua en anställd på ett företag som vi konsultar på. Så mycket kan gå fel, ändå är jag inte så orolig. Sedan kan tentan jag skrev igår vara rättad, det kan den. Men det är den nog inte. Å vad jag hoppas att jag klarade den, det kändes som att jag inte kunde misslyckas, men det var innan jag läste själva frågorna. Sjuk petimeternivå. Men nog borde det gå bättre när jag faktiskt hunnit plugga, och går det bättre får jag G för jag var ju en poäng ifrån förut så...

Jag vill inte cykla ut i regnet, jag vill inte cykla ut från morgonpasset. Men har ju ingen radio i ifånen. Dumma apple säger jag bara. DUMT! Måste köpa en annan telefon, men det går ju inte för jag har ju glittrigt skal... Sminka mig skulle jag också hinna. Så jag inte skrämmer livet ur min stackars intervjuand(?) med ett rött svullet ögonlock som hänger. Med smink, ett svullet hudfärgat ögonlock som hänger. Skitkropp till att hitta på spännande sätt att berätta för mig att jag stressar för mycket/tränar för lite/dricker för lite kaffe eller vad nu orsaken kan vara.
Rödvin kan det inte vara iaf, för det har jag inte druckit sedan mina ögonlock blev röda för några veckor sedan, eftersom jag trodde att det var en histaminattack.
Bortslösad vinlöshet!

Ofrivillig vinlöshet råder för övrigt i detta hem, fast det gör inte så himla mycket. Man kan göra annat om man inte har något vin.

Kommentarer
Postat av: J

Inget vin ger mer tid för eftertanke.



Nej, det gör det såklart inte, men det ger mer tid för kaffe. Har förresten fått hem en mocca master. Vad gjorde jag innan den? B.M.? Before Mocca Master?

Jag har levt som en barbar i Platons grotta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback