Sega lördagstankar och en upptäckt

Bara för att jag skulle ha tid att ligga i solen idag så regnar det såklart.
Nåja, man kan alltid börja kolla på Lost, eller något. Har försökt tidigare men har inte fattat något alls. Dessutom har jag haft den dåliga smaken att lyssna på andra människors åsikter om serien. De har till exempel tyckt att "den inte alls är verklighetstrogen". Den har varit rörig, konstig, flummig och fläng. Och ja, det har jag hållit med om.
För ingen har råkat nämna att genren är i det närmaste sciense-fiction. Om någon hade sagt det hade jag kanske gett serien en chans.
Och visst, den är ju inte sci-fi på det sättet att de åker runt i rymden, blir tillfångatagna av apor och föder sina egna barn för att de råkat ligga med sig själva när de åkte tillbaks tre månader i tiden. Visst. Men de åker i tiden i alla fall, och sjukt mycket knäppa saker händer. Så jag kommer klassa serien som banbrytande sci-fi. Och sci-fi I like.
Min pojkvän kommer troligen ljubla av lycka när han får reda på att jag tänker ge Lost en ärlig chans. Möjligen blir han lite sur om jag ser sista säsongen innan han gör det. Men det är smällar man får ta.
Som sagt, det regnar ju idag. Och jag skulle egentligen göra min seminarieuppgift.

Kanske att jag borde tvätta också, och ställa ner saker i förrådet, och göra plats i byrålådorna för Sonnys kläder.

Eller kolla på filmer jag redan sett 18000 ggånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback