Jag längtar till IKEA, till IKEAs gröna land, där små billy-hyllor gula skön vilar uppå strand

Jag har druckit 2 koppar kaffe och inte ätit lunch än. Jag är alltså något darrig. Telefontrackasserar Sonny, som säkert har mobilen på ljudlöst för att han gör viktiga saker. Antingen sover han eller så är han på kontoret. I dislike!

Har tillbringat hela förmiddagen på IKEA.se och är nu sugen på att dra iväg till IKEA irl. Försöker hinta på facebook att folk ska take pity över mig och följa med.
De måste vara ofantligt trögfattade. De bara "likar" min status. sämst. Vem gillar att jag har tråkigt? Okej, lunch kanske vore en bra idé. Så mina tankar kan nå ner till vanlig takt igen.

Köttfärssås för 3e gången på 7 dagar. De som gissar att jag gjorde jättemycket köttfärssås och frös ner i en stor plastburk så allt måste tinas och ätas ungefär samtidigt gissade rätt och vinner en bil. Ni kommer ha svårt att bevisa att ni gissade rätt dock, eftersom svaret ju står här. Så den bilen kan ni titta i månen efter!!

För övrigt vill jag i detta medie lufta min aversion mot dåliga saker som händer. Jag gillarn't helt enkelt. (alltså gillar't inte)
Dåliga saker suger! Här är en lista på dåliga saker: död, stöld, vandalism, dumpningar, otrohet, överkörda djur, pankhet, bomber, krig, svält, hemlöshet, höga ljud, sömnbrist och brist på kaffe.
Ja, jag vet det är rätt olika range på de sakerna, men jag kanske ogillar dem olika starkt också. Men jag ogillar dem absolut.
Varför brusar jag nu upp över allt detta just nu? Tja, för att mycket av det där händer i min närhet ganska ofta. Okej inte krigen och bomberna och svälten, men det andra. Och jag är emot det! Helt enkelt.

Jag vill att alla ska vara glada, levande, flytta ihop med varandra, sova gott, vara kära, inte bli överkörda, ha hela ägodelar, bo någonstans bra, ha pengar och kunna dricka riktigt gott kaffe när de vill. Kalla mig naiv men det är i alla fall så.
När allt det andra händer vill jag utbrista SÄMST, gärna i kör med minst 10 andra så effekten blir större.


....

Ibland undrar jag om jag har en 10årings mentalitet. Men när jag var 10 var jag mycket mer cynisk än vad jag är nu. (Min version av retningen "Kärlek börjar med bråk och slutar med barnbidrag" var "Kärlek börjar med bråk och slutar med skiljsmässa")

Over and out

Kommentarer
Postat av: J

Jag älskar de här inläggen... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback