And if you want to live low, live low!

So far so good med nyårslöftena, idag har jag druckit två koppar kaffe redan! Jag är så duktig!!

Nåväl, det är januari, definitivt årets näst sämsta månad. Februari suger snäppet mer, men å andra sidan mynnar januari ut i februari så man har liksom bara skit att se fram emot, vädermässigt. Sedan kommer mars, en typisk ickemånad, man bara väntar på att snöslasket ska sluta tränga in under ens hud och förvånar sig över att solen bländar så effektivt trots att det blåser och är äckelkallt.

Ja, Sverige är verkligen vädermasochisternas förlovade land. För att inte tala om den undermåliga litteraturens, dåliga storfilmers och idiotiska bloggares hemvärld.
Tur att vi har bra TV och roliga stå-uppare.
HAHAHAHAHAHA

Jag tillbringade några timmar med att kolla på RAW på kanal5play igår. Som jag ångrar det. Alla skämtade ju om samma saker. Utom den kanadesiska killen som skämtade om att han rökte på. Och britten som skämtade om... tandborstar? Till och med norrmannen och finnen skämtade på det typiska svenska sättet, dvs "Hej jag hatar mitt land". Tacka vet jag Eddie Izzards galna tjatter.
Och svensk TV... Det mesta är till och med sämre än svensk film. Utom vissa glimtar som Mia&Klara, Sissela Benn och några till jag har glömt. 
Tur att svensk radio är så förbannat kul. Synd att jag aldrig har tid att lyssna.

Men det var inte det jag tänkte bittra mig igenom idag. Jo just det, januari, en månad för eftertänksamhet och bake-up pizzor. Jag menar förstås grönsakssoppa. Men vem försöker vi lura, ingen vill eller orkar gå ut och handla mat i januari.
En sak som däremot ligger på tapeten idag är att glo på gamla foton. Förvånas över hur blond jag var när jag var blond, hur rödbrun jag är i skallen nu, hur rosa håret var när det var rosa. Hur emo jag var i tonåren. Hur mycket sommar det var i somras. Hur snabbt tiden går med mera med mera...

Det och lyssna på skräpbra musik! Undrar vem som har skapat en Nirvanaplaylist på spotify? Inte är det jag. Inte bara för att jag inte lyssnar så mycket på Nirvana, eller för att jag för det mesta inte gillar liveversioner av låtar utan för att jag har typ alla Nirvanas låtar som mp3. Något som måste ha undgått sagda playlistskapare.

Januari är också månad för överdriven shopping, inte för att jag handlar mer än vanligt utan för att jag har mycket mindre råd med det jag köper. Och då är det ändå 50% rea i alla butiker.
Men nej nej, det är kurslitteratur som ska köpas, terminsavgifter som ska betalas och just det det påminner mig om att jag måste gå in på CSN och jävlas i internet explorer. Skitbrowser, skitsida.

Later!

Kommentarer
Postat av: Irony by Linn

Kaffe är utan tvekan det bästa som finns!



Ha det gött! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback