Ta glad i fredag (TGIF)

Lyssnar på gamla hiphoplåtar från mitt tidigare liv som tonåring, det är definitivt mysigt. De är lika bra nu som då.
Jag vaknade ovanligt tidigt för att inte vara bakfull men ledig (då vaknar jag senast 07.30), det vill säga 08.24 supertidigt! Dödade eoner av tid med morgonpasset i P3, kaffe, bära ner tvätt till tvättstugan, läsa bloggar, svara på mail med mera med mera. Typiska "morgon på dagar jag inte har skola men måste plugga"-beteenden.
På väg tillbaks från tvättstugan kom jag på massor av andra bra tidsfördriv, Greys anatomy till exempel. Fast den är lite för händelserik för min del egentligen, lite för mycket Beverly Hills, alla ligger med alla och gör slut och dör och har ångest och gifter sig och blir gravida och sabbar sina liv hit och dit. Jag gillar egentligen mer balanserade serier. Som How I met your mother och Big bang theory, och andra serier där man inte behöver ta karaktärerna på så stort allvar. Komediserier helt enkelt. Drama är inte min grej. Har nog aldrig varit. Inte på film heller. Sonny tror nog att jag gillar dramer bara för att jag gillar chick-flicks. Men chick-flicks är ju romantiska komedier, de slutar lycklig och jag bryr mig inte om karaktärerna för de är ju bara typcastade skådisar.
Visst, jag har sett och gillat dramer, (typ Donnie Darko, jag har ändå kultur i kroppen) men inte by default. Då ser jag hellre en saftig action med plastgubbar som kommer till liv eller något. Eller som sagt en hjärndöd datingfilm där alla blir kära i rätt person i slutet. Eller bara komedier rätt och slätt.
Eller Sci-fi, eller dokumentärfilmer. Jag har faktiskt till och med fler skräckfilmer än dramafilmer, inte för att jag har sett skräckfilmerna, men jag har dem. Och blodiga japanska filmer, det är mysigt.

Hur kom jag in på dethär ämnet? Just det, jag borde plugga, så var det. Tänk snart är det dags för lunch, ännu en orsak till att inte öppna boken. Och sen ska jag gå och träna. Så det kan bli. Tokigt. Jag hinner nog inte plugga idag, för mycket annat viktigt helt enkelt. Som Let's dance i kväll och sen är det ju lördag. Och då är det ju helg. Då är jag ju ledig!


Kommentarer
Postat av: sirigrand

har du sett Tokyo Gore Police? där kan vi snacka mysigt. eller blodigt. eller bara kladdigt. definitivt japanskt. oerhört stört. det värsta på länge tror jag. dock inte skrämmande, utom i verkligheten, dvs, hur såg manusförfattarnas tankebanor ut innan de exploderade...?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback