Vanans makt

Gissa vad jag gör...
Just det! Jag lyssnar på p3. Vad annars?!
Ska snart knata till affären (så fort jag lyckas lura mig själv till att byta till riktiga byxor istället för mjukisbyxorna jag tog på mig så fort jag kom hem för 40 minuter sedan, och kanske även så fort klockan inte är 17-18.30 = peaktid för kö på ica.) och köpa: kaffe, disksvampar och eventuellt någon typ av matvaror. Blir väl typ, blodpudding och morötter. Det är ju billigt. Jag är inte egentligen pank, jag försöker mest spara pengar så jag kan köpa större saker än glass, tuggummin och snabbmat. Och nej, jag menar inte bag-in-box viner, nya kläder och enorma kaffe-lattes. Jag snackar möbler, mattor och gardiner.
Jag har beställt ett nytt grafikkort, så snart kanske min dator fungerar. Synd att det kort jag köper nu är typ 1000 gånger sunkigare än det jag redan har. Förutom att det inte är trasigt. (Vad jag vet i alla fall) Nåväl, jag ska jobba i helgen, vilket inte gör mig sådär sprudlande glad, eller akut rik heller.

Jag tröstar mig med att det tog cirka 30 sekunder att deklarera. Ibland är det mysigt att majoriteten av befolkningen är puckon, saker blir förenklade och går snabbare.

Nu ska jag göra något annat. Än att blogga alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback