Sadistics

Hmm på väg till skolan om en stund, grupparbete, alla är engagerade, jag måste köpa batterier. Vi ska räkna statistik idag, och ärligt talat ska det bli kul. Det är ju nästan som matte.
Dricker en kopp kaffe som inte smakar något alls nästan, mest vatten. Stirrar ut genom fönstret. Energibefriad.
Tänk att det som är roligast alltid är det som suger mest energi ur en? Till exempel dansa, knulla, träna, uppstyrd kreativitet, lära sig saker, (ja jag tycker i alla fall det är underbart roligt), bedriva terapi (kanske inte "kul" men extremt meningsfullt.) Okej jag byter fråga, varför är alltid det som är mest meningsfullt så uttröttande?

Och varför blir man även trött av det icke meningsfulla? Som tvätta, jobba extra, handla mat och sova. Ja varför i hela fridens namn blir jag trött av att sova?!

Det är mer sadistiskt av livet än statistik. (som vår lärare alltså kallar Sadistics, han är amerikan och ja, nej inte ascool, men vrålputtrig i alla fall, han skrev "I frown uppon waste of space" i våra forskningsrapporter, men jag tror inte han någonsin har frownat, jag tror inte han kan)

Funderar på att gå och träna i kväll, men det är antingen det eller det andra. Jag behöver mina kvällar, just nu. För morgnarna är oanvändbara. De passar däremot utmärkt för kaffedrickande, slösurfande och bloggande. Så jag tog nog i när jag sa att det skulle bli lite lugnare här på bloggen. Jag lär öka mitt bloggande med 50 % om jag känner mig själv rätt. Och om vi har fler sovmorgnar...

Ute är det något som liknar vår, för den hoppfulle. Och jag är alltid hoppfull på morgonen, hungrig mitt på dagen, trött efter klockan 15 och cynisk på kvällen.

Kommentarer
Postat av: J

Haha underbar sista mening =D

Gillar det där med 50% mer, men nu när jag har sagt att jag gillart så har jag väl jinxat det och så bloggar du inte på en månad.

Postat av: sirigrand

aaaw tack! påskäggen gjorde jag iofs förra året, men jag tyckte de behövdes för att påska till det även detta år :P



och jag håller verkligen med, men tror att vi skulle bli alldeles för effektivt produktiva om inte allt det meningsfulla tröttade ut oss så... >.<

2010-04-14 @ 18:53:01
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback