Steda steda varje fredag och så varje hjul, så att det blir rent och inte är ful

Ack, så mycket det finns att skriva om! Jag har tenta på tisdag, så egentligen finns det ännu mer att läsa om. Lagar och förordningar och etiska regler till exempel.
Det är synd att något så viktigt ska vara så torrt.
Jag blandar med att tvätta, ehuru omväxling förnöjer. Jag känner mig kanske inte sådär superförnöjd men om jag anstränger mig idag kan jag vila med gott samvete i morgon. Jag tvingar mig själv till klockan fem, sedan är det helg.
Frågan är bara om att handla mat hör till veckan eller helgen? Mmm... svårt att veta tycker jag.
Knata till systembolaget lär ju vara helg.

Lite orolig är jag, över min totala brist på tentastress. Det borde finnas en liten gnagande oro i mig, något typ av samvete som skulle tvinga mig att plugga.
Men icke, jag känner minsann att jag har människovärde oavsett om jag klarar mig eller inte.
Synd att jag nått detta trankila stadium när det är viktigt som bara attan att jag klarar tentan. För att få gå ut på praktik om två veckor.
Nåja, den dagen den sorgen som man säger.

Nu ska jag blockera mig själv på facebook så inte blivande klienter kan kolla på hur dålig jag blir på bild.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: malin.

haha, jag är precis likadan. har tenta om en vecka och sneglar lite grann på boken (research methods.. uuurgh), sedan undviker jag systematiskt att läsa i den. min teori är att tentastressen försvinner mer och mer för varje termin man pluggar, plus att man kommer på att det inte är någon som kommer att bli arg och peka på en för att man kuggar ("det är ju bara att göra om/komplettera"). sen är det skönt att ta sig ifrån "duktig-flicka"-syndromet (;


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback