Mina tips i hösthelvetet

Här kommer några användbara(?) tips till er som liksom jag lider i den första snön.
  • Överdosera C-vitamin. Inte bara för att det är nyttigt och ofarligt, utan för att det inger en härlig känsla av att bry sig om sin kropp och fäktas mot förkylningar.
  • Testa en ny sorts chips. Jag testade OLW bearnaise, jag kan säga på en gång att den var rätt menlös så ni slipper testa den smaken.
  • Stirra ut genom ett fönster under den ljusa tiden på dagen, titta på hur de deppiga små löven försvinner iväg och gläd dig åt att vara inomhus.
  • Sov med fönstret på glänt och tusen duntäcken över dig. Extrem mysighetsfaktor.
  • Tvinga någon annan att gå upp och stänga fönstret vid 4-tiden på morgonen så du slipper vakna upp i ett iskallt rum.
  • Jag vet vad ni tänker på men bearnaisechipsen smakar verkligen ingenting. Skippa dem.
  • Köp en bok och läs den istället för att kolla på TV. Nyheter är deppigt och Idol är deppigare.
  • Drick te.
  • Pussas med någon som du tycker om.
  • Linda in dig som en michelingubbe när du ska gå ut.
  • Ät svamp, svenska äpplen, satsumas och andra säsongsfruker.
  • Ät lösviksgodis och känn dig som att du utmanar svininfluensan.
  • Skaffa ett par raggsockar och lev i dem.

Kommentarer
Postat av: J

Hade väntat mig en ironisk och bitter lista, men den här var ju seriös och riktigt bra. Ska fan ta till mig det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback