Hur orkar folk...

Förut, i den abstrakta dåtiden innan jag började min praktik, kunde jag ofta undra hur folk orkar saker och ting.
Till exempel, hur orkar människor fixa håret innan klockan åtta på morgonen. Hur orkar folk träna 5 dagar i veckan. Hur orkar människor vara så förbaskat störiga som de ibland är.

Dethär är saker jag inte undrar över längre.
Istället undrar jag:
Hur orkar folk laga middag. Hur orkar folk åka hem från jobbet. Hur orkar de kolla sina mail, hur orkar folk titta på TV. Hur orkar alla att duscha på morgonen.

Själv orkade jag dricka ett glas saft när jag kom hem. Och stirra in i väggen. En aktivitet jag snart ska återgå till.

Kommentarer
Postat av: J

Och det här kommer du att göra i 40 år till. *fniss*

Postat av: Amanda i Ghettot

Håller med, fattar inte hur alla med heltidsjobb hinner ha ett liv... Eller, det kanske de inte hinner.



Apropå tvätten så har jag tvättmaskin i lägenheten, så det är inte så jobbigt. ;-)

2009-10-06 @ 19:58:10
URL: http://amandasghetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback