Sniket

Jag hatar bloggsidor där man måste vara medlem för att få kommentera. Höll i godan ro på att skriva en vacker kommentar i någons blogg om att fler barn som blir gravida borde göra abort (apropå Alfie Patten). Mest roligt var det för att hela bloggen verkade handla om att man kommer till helvetet om man har sex innan äktenskapet och att fler borde bli troende.
Älskar sådana åsikter. Ja, jag älskar att hata dem.
Det är som att säga att fler borde gilla jordgubbsglass. Man kan väl inte hjälpa om man inte gör det? Eller att man gör det?
Man BLIR väl inte troende för att man tänker, "Hejhopp om jag skulle ta och bli lite kristen idag, kanske skulle liva upp vardagstristessen?" Eller?
Jag vet att jag övervägde i 10års åldern om jag skulle börja ta och tro på gud, men det fastnade liksom inte.
Det har ju att göra med hur man är. Har man aldrig ätit jordgubbsglass kanske man inte gillar det när man får det i 45års åldern. Eller så inser man att jordgubbsglass var det som fattades i ens liv.

Ja ja, att jämföra gud med jordgubbar är väl lite löjligt...
Men det går ju inte att övertala någon att börja eller sluta gilla det bara för att det passar med mina syften.

(För övrigt ska det väl inte vara rädsla som är poängen med att tro? Då kan man ju lika gärna aga sina barn?)

Kommentarer
Postat av: Kristna Linda

Sjukt sant. Det känns fortfarande konstigt att säga att man är kristen eftersom dessa människor också är kristna. Och vi tror ju ändå på helt olika saker. Och gud ÄR jordgubbar! ;) kärlek

Postat av: J

Det var bra skrivet fan.. Och jag hatar det lika mkt som du, Carl Bildts blogg går inte att kommentera i. Ilska.

2009-03-03 @ 21:35:37
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Linda igen

I know, denna diskussion om vad som är feminism eller inte stör mig lite faktiskt. Klart man är feminist! Men det handlar ju om jämlikhet, inte om mer rättigheter för något annat kön eller ej! Eller kvotering eller nåt annat halvidiotiskt. Gah. Och de pratar om det på Debatt på ettan just nu. Härligt.

2009-03-04 @ 16:44:45
URL: http://kalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback