Varför alla cyklar i Uppsala

Jag har då och då hört liknelsen "insikter är som bussar, först kommer det ingen alls och sedan flera stycken på samma gång". Den som myntade detta har uppenbarligen aldrig varit i Uppsala.

Här skulle man snarare säga "Insikter är som bussar, de kommer försent, sedan kommer det en som är abonerad, tre stycken som går åt fel håll och när bussfan väl kommer bjuder den på en dyr och obekväm resa. Man får gå sista biten själv också."

I den vackra staden Stockholm finns det ett vackert tåg som kallas för Herr Tunnelbana. Herr Tunnelbana åker oftast inomhus, det läcker inte in i Herr Tunnelbana.
Åker man buss i Stockholm ber bussföraren alla muppar att gå längre bak i bussen för att inte synas/så att fler idioter ska kunna tränga sig in i bussen. I Uppsala står alla idioter längst fram i bussen, och platserna längst bak är tomma. Så käckt tänker du och börjar buffla dig bakåt. Efter att ha ramlat handlöst ett par tre gånger når du äntligen fram till bak i bussen. Bara för att upptäcka att regnet som du flydde även vistas inne i busshelvetet.

I Uppsala går bussarna en gång i halvtimmen. För hela Uppsala är en landsort. Även de bussar som enligt tidtabellen går var tionde minut går en gång i halvtimmen.

I Uppsala med omnejd finns även ett litet tåg, som kallas Upptåget och är Upplands trötta svar på mjölktåg. (Lidingöbanan) Tåget går visserligen hela vägen till Gävle, men vem i hela Alsike vill till Gävle?
Även Upptåget lider av att endast gå två gånger i timme och aldrig komma i tid. Möjligen är det snarare jag som lider.

Det är vinter. Jag vill inte cykla till Knivsta. (Kommunden har nu föreslagit att det dras en cykelbana från Uppsala till Knivsta) Förstå hur bra ni har det Stockholmare!

Kommentarer
Postat av: katta

men... men... jag gillar gävle... och i sommar ska du och jag dit för det där monroe-hepburnfilmmaratonet som aldrig blev av.

Annars: mimmi ökar humordosen! Wohooo!

2009-01-21 @ 11:26:57
Postat av: J

Hahahaa!

Postat av: Lindaa

Tack underbara för dagens fniss och skratt. Jag vill inte heller bo i Uppsala. Jag gillar att bo i Götet och att slippa åka spårvagn/buss/whatever. Jag bor fem minuter från skolan. Jag är ond.

<3 Kärlek!

2009-01-21 @ 20:52:47
URL: http://kalinda.blogg.se/
Postat av: sirigrand

HERR TUNNELBANA! iiiiih! hihihihih :D FINT!!



och TÄNK vilka ENORMA lårmuskler du skulle få om du cyklade till knivsta jämt! byxorna skulle spricka!

2009-01-24 @ 12:29:14
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback