Je ne comprends pas

Min hjärna känns totalt geggig.
Jag har haft en ganska uppslitande dag kan jag be att få påstå. Var tvungen att gå upp i svinottan (halv elva) för att åka till Arlanda och skicka allt som kopplat mig till mitt f.d. arbete åt helvete... Sedan kunde jag ju inte gå och lägga mig igen!
Mest är jag nog tillfälligt trög för att jag svettats så mycket idag, sola är lätt en plåga, men nu kanske jag inte ser ut som att jag suttit framför datorn hela sommaren. Vilket jag verkligen inte gjort heller, jag har jobbat, sovit och lagt puzzel och suttit i skuggan på balkongen också! Sådetså!

Idag träffade vi HS systerdotter igen också, bara tio dagar gammal, galet liten men såklart så konstigt att det ändå är en färdig människa!

Just nu vill jag att det alltid ska vara halvljummen semester på väg till höst och blåsigt men ändå hett i solen.
Jag vill bara gå på promenader och svänga med händerna. Och jag vill ha fått lite för mycket sol i ansiktet och spela nintendo och kolla på film varje kväll.Läsa böcker jag redan läst tusen gånger och bara vandra omkring i min eviga förälskelse.

Vem bestämde att just Sverige skulle få skitklimat? Troligen var det en engelsman som var bitter själv över att det regnar året runt i England och bah' "Haha those wankers overseas will get a bloody worse weather than us geezers" eller något. Så bestämde han att det skulle vara en fin vecka i maj för att alla ska få hopp men ändå jobba samtidigt och alltså missa solen, sedan skulle det regna juni, juli och vara stekhett en vecka när alla antingen jobbar eller åkt utomlands, och sedan i augusti när skolan börjar och semestern är definitivt slut ska det bli lite soligt igen så alla har något att titta ut genom fönstret på. Sen ska det regna i två månader och sen ska det bli sjukt kallt i fem månader och sen får alla ändå vårderpression när solen kommer tillbaks.

Så måste han ha bestämt, men han var sjukt orättvis eftersom de faktiskt kan odla rosor och grönsaker under vintrarna i England för att det aldrig blir kallt. Här däremot måste vi svepa in oss i åtta duntäcken för att ens våga sticka ut näsan genom dörren. OCH de har sjukt mycket roligare svordomar och billigare öl i England. Där är det dessutom totalt socialt accepterat att dricka dendär billiga ölen mitt i veckan.

Fast det är klart, de har äcklig mat, gula tänder och fula kändisar.

Dålig stil ändå.

Helt klart.

Kommentarer
Postat av: J

Äcklig mat, gula tänder och fula alla om du frågar mig.



Thunder:
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=1786811

Rekommenderar tex Krokodilfajt och Tryck på en dödlig punkt.



Hans Melange: http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=2678739

Rekommenderar Inmurad i en vägg



Job Andersson: http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2399&artikel=714887

Rekommenderar tex Tarmbesvär förr & nu

2009-08-20 @ 19:41:28
URL: http://enentreprenors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback