Ljusgula flickrumstankar

Oj, loggade in på blogg.se för typ en timme sedan, men har suttit och glott på Ks blogg om A. Som jag ska träffa idag, skitlyckligt.
Frågan är bara, borde jag ge A en present, eller K för att hon trots allt varit duktig nog och asat runt med honom i magen i 9++ månader?
Lär ju inte ge bort en psykologibok. Man ska inte psyka nyblivna föräldrar!

På alla sätt är det i alla fall skönt att ha en nyinsatt spiral (jaja oversharing...) dels kan jag gå runt och tycka att bäbisar är hur söta som helst hela tiden och vilja ha en egen jättemycket. Dels vet jag att det inte kommer hända på minst 5 år. (25 om HS fick välja, men det lär han inte få göra...)

Det är dessutom skillnad på att vilja ha en egen familj och att kunna ha det. Jag ska ju plugga ett antal år till. Och veta vilken stad jag kan få jobb i. Och lägenhet. Och sedan så vill jag vara gammal nog att gifta mig.

Har även hört att barn och lägenheter kostar pengar... Jag har 420 kr på kontot! Den 12e. (Att spärra icakortet var brutalt ekonomiskt gjort!)
Och att man ska vara mentalt stabil, fast jag har faktiskt gått hälften av den obligatoriska terapin. Och när den är klar lär det ju lugna ner sig.

För det är ju inte så att jag ska jobba med mentalt instabila människor för resten av mitt liv. Och att jag alltid kommer vara lika tänkande som jag alltid varit...
Jo, men jag antar att allt det där kommer lösa sig när jag blir 28. För jag trodde aldrig jag skulle sluta vara labil tonåring och det gick ju över vid 21 ungefär.

Dagens låt är alltså
Colbie Cailat - Older.

Lite smörig kanske. Och helt värdelöst med bildspel...

Nu ska jag borsta tänderna och skutta ut i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback