But don't you, step on my blue suede shoes!

Det bästa med våren är
  • Att jag har längtat efter den sedan november, och nu är den här
  • Att det är varmt och alla små blommor sprider färg längs trottoarerna
  • Trottoarerna var ett roligt ord att skriva
  • Vårkläder är finare än vinterkläder, svalare än höstkläder och till skillnad från sommarkläder finns det faktiskt anledning att ha på sig vårkläder mer än 2 dagar i augusti.
  • Nätterna är fortfarande härligt kalla och fuktdoftande
  • Alla går fortfarande i skolan/jobbar, så ingen oroar sig över att semestern snart är över
  • Alla människor klättrar ur sina tjocka ylleskal och ler mot vårsolen
Möjliga negativa konsekvenser av denna eminenta årstid är
  • Att den har dröjt alldeles för länge
  • Solen lyser in på mitt stackars huvud alldeles för tidigt på morgnarna
  • Alla människor bestämmer sig för att vara där jag är, och är således i vägen
  • Alla fjortisar som inte förstår att det inte är sommar, och knatar omkring i minshorts och är allmänt störiga
  • Jag är alltid deppig på våren
  • Pollen, pollen och åter pollen
Men idag är jag glad och långt borta från åhléns city där de flesta fjortisar verkar hålla till, så jag klagar inte. Inte mer än vanligt i alla fall.

För övrigt kan jag rapportera att jag läst en halv sida ur Jens Lapidus värdelösa senaste bok, på ica, och att den var precis lika dålig som jag trodde att den skulle vara.

Jag ska. Också. Börja skriva. Så.
Han kände sig. Trött.
Solen sken. Det var vår. Jävlar. Jag tänker i. Extremt korta. Meningar.

Liksom, jag vet att jag är sämst på styckeindelning, men jag använder i alla fall bisatser som den svenska grammatiken uppmanar till.
Jag skulle vilja skriva ett brev till Jens L. I det brevet skulle det stå.
"Hej Jens, får jag kalla dig Jensa? Inte? Okej, herr Lapidus.
Jag har ett förslag till dig som jag hoppas du kommer uppskatta.
Läs noga, ta in vidden av detta förslag, det lyder:
KOMMATECKEN. ANVÄND DEM"

Så ungefär, men om jag skrev det brevet skulle han kanske tro att jag läst hans dåliga böcker. Det har jag inte, så det vill jag inte vilseleda honom till att anta. Så ädel är jag.
Men det lilla gemet i Word skulle utan tvekan tacka mig. Jag tror för övrigt att herr Lapiduses (eller är det herr Lapidi? Magnus blir ju Magni som possesivt pronomen) Wordgem har begått kollektivt självmord tillsammans med kommateckentangenten på tangentbordet, för att den är deppig över att aldrig få användas.

Nåja, jag vet att jag inte kan begära att alla människor ska skriva bra, eller ens korrekt, och absolut inte till min belåtelse, men jag tar mig rätten att hata de som ungår att ens försöka med de förra för resten av mitt liv.
Åtminstone ogilla starkt.

Om de nu så herrans gärna måste ge ut böcker. Folk som inte ger ut böcker får göra hur och vad de vill.

Kommentarer
Postat av: katta

hahaha fullkomligt underbart! Jag har dessvärre läst snabba cash och ansåg mest att Jensa skriver som en efterbliven och dyslektisk femåring med en allvarligt stor dos av såväl analfabetism som enorma hemorrojoder som gör det smärtsamt för honom att ens försöka skriva något vettigt.



Men stort tack för att du uppmärksammar hans inkompetens som människa, det glädjer mig att fler stör sig på honom.

pöss

2009-04-11 @ 15:58:33
Postat av: J

Jag har börjat skriva på en bokjävel. Jens inspirerade mig, så jag kan inte vara enbart arg på karln. Jag tänkte, att om någon som är så uppenbart usel och värdelös på att skriva kan få till en best seller, så är fan ingenting omöjligt... =)

Postat av: Mimmi

DET är fan goda nyheter! Och nej, ingenting är definitivt omöjligt. :D

2009-04-13 @ 20:11:00
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback