Varsågoda

Såhär är det ju.
Det finns olika typer av uteliggare.
  • Riktiga uteliggare, med psykiska störningar och allehanda diagnoser, som schizofreni med förföljelsemani, som blivit utkastade sedan slutenvården försvann.
  • Fejkuteliggare från tex Polen, som åker bil till Sverige för att tigga med laminerade lappar i tunnelbanan.
  • De som säljer Situation Stockholm.
  • Den typen som M kommer bli när jag kastat ut henne för att hon kollar extemt mycket på Beavis&Butthead
  • Vanliga, tiggande, missbrukande uteliggare.
I den sista kategorien har jag en favorit. Det är hon som går runt i tunnelbanan och säger med mycket monoton röst "Ursäkta ni har inte en krona till en kopp kaffe, tack så mycket, ha en bra dag" hon säger det likadant oavsett om man ger henne pengar eller inte. Det gillar jag, jag brukar ge henne pengar om jag hinner. Hon är nämligen mycket snabb på att ge sig av fortare än kvickt. Kontraproduktivt kallar jag det!

I kategori ett har jag ett eller två hatobjekt. Den första är den rabiat kristna, finska tanten som K brukar skrika på. Hon är kul men äcklig i och med att hon skriker onödiga saker och kallar folk syndare. Jag menar, säg nåt jag inte visste!
Den andra är en kärring som brukade hänga i skanstull när jag var liten, hon rökte i busskurer och darrade väldigt mycket, var allmänt fet, illaluktande och jävligt otrevlig mot barn. Jag brukade hata henne i tysthet.

För övrigt gillar jag nästan alla som säljer Situation Stockholm, för att köpa den tidningen ger en gott samvete.
Ja, jag är ögontjänare! :D


Kommentarer
Postat av: katta

och jag som hade fått för mig att kristenkärringen var polsk. Men finsk kan stämma det med.



för övrigt: folk borde klona min kära syster av två anledningar.

1. Det är asbra att kunna sno/låna kläder. Nu har man ju plötsligt fördubblat sin garderob.

2. Hon bakar perverst goda kakor/pajer/tårtor/bullar. Fransk chokladkladdkaka är verkligen 50-talsdefinitionen på SYND.

(fast ingen orkade äta upp den så 1/4 ska med till jobbet för att ges bort).



skepp o'hoj!

2008-09-10 @ 07:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback