Tiiiisdag

Såhär vare. Jag gick upp klockan sju (ondska!) tvingade mig själv att duscha (det är i ett annat hus man duschar) tröck i mig lite fil och massa kaffe för att vakna. Klädde på mig! Satt och var morgonseg och hade prestationsångest ett tag. Kletade lite smink på valda delar av huden. Cyklade till skolan.
Hela dagen har gått i överpackningens tecken. Så på väg till skolan hade jag en sprängfylld väska och en plastpåse med onödiga saker i som jag tyvärr behövde. Typ juice och lunch. Skrev ut papper i datasalen. Gick och ledde SI-möte. Det gick bra, tror jag. Det kändes som bra iaf. Trevligt och kul!
Hade lunch, satt och "lekte" med min klasskompis Ws mycket söta och trevliga 10 månaders dotter Y och kom på mig själv med att sitta och gapa och skratta. Så sött barn att det finns inte! Jag insåg att en del saker endast är socialt accepterade om det finns en bäbis i närheten.
Nåväl, kom försent till föreläsningen, som ÄGDE! Hopp om mänskligheten och ålderdomen! Kom dock till en obehaglig insikt. Eller, den var jättetrevlig och det är något bra men jag blev ändå lite ledsen av det.
Åkte efter skolan förbi K i klassen och hämtade min långpanna som jag försökte forsla hem på en redan överfylld cykel. Kom hem, tvättade kläder (visst gör jag det jämt?!) åt trött pasta, åkte iväg för att spela brännboll mot ettorna. (De vann, extremt mycket. Jag skyller på att de är unga och entusiastiska, pigga, nytra och inte ännu halvalkoholiserade studenter, halva vårt lag stod med öl i ena handen...) Åkte förbi ica. Skulle bara handla tre saker. Köper ingen påse. Väskan full och även pakethållaren och styret fullt med grönsaker. Billigt blev det iaf, för mycket mat för 140 kr! Älska ica Väst!
Nu är jag hemma, har dushat (igen!), har stört M med mitt knattrande på tangentbordet (mitt tangentbord är högljutt).
Nu väntar jag på HS, som snart anländer i Uppsala och sätter sig på en buss för att forsla sitt fantastiska och underbara själv hem till mig. Kan livet bli bättre? Det gör inget att jag suger på brännboll och att min axel snart går ur led. ELLER att jag inte fått CSN än! (Ja e int' bitter)

Kommentarer
Postat av: J

Vilken var insikten?



Självklart är det barn. Hoppas jag.

Och jag är endast bloggeffektiv för att jag väljer att ignorera uppgifterna jag får...

Postat av: sirigrand

VADÅ för en insikt?? birätta birätta!!!



eller biråtta? som en snarstucken bisamråtta? hahhah förlåt.



men berätta om din insekt! insikt! XD

2008-09-03 @ 13:54:45
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv
Postat av: katta

duktiga lilla du!



dagens fundering: om man har mögelost i kylen, och osten för länge sedan passerat bäst-föredatumet och blivit möglig, dvs möglig mögelost - är den då extra delikat eller bör man inte äta den alls?



ses på freitag, baby!

2008-09-03 @ 14:25:12
Postat av: Mimmi

Mycket mycket godare blir nog osten då! dör man av den så märks det ändå inte! :D

2008-09-04 @ 17:05:48
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback