Veckan som gått

Det är definitivt mental söndag idag. Förra kursen är slut, jag ska träna, fika och ha mentorsmöte idag. Imorgon börjar en ny mardrömskurs (som säkert blir asrolig men krävande) och jag kommer inte få sova på en månad. Dessutom är det vinter.

Veckans händelser

Jag har haft blödande tandkött sedan i söndags, på grund av biopopcorn. Aldrig mer. Filmen var stört bra. Eagle Eye, en högbudgetfilm som jag inte sett reklam för någon stans. Den kördes i en salong med 4 rader. Typ 30 platser. HELT SJUKT. Istället får skitfilmer som "Gullan och småhamstrarna" "Ogenomtänkt dialog och mycket blod" och "Remake på TVspel nummer 715" onödigt mycket plats. Oj, jag glömde "Ironisk lek med stereotyper 11" som fått så mycket beröm. Blä. Jag blir ilsk på konsumtionssamhället, det är vad mitt blödande tandkött påminner mig om.

Jag har nått insikt i terapin, och i skolan. I förrgår lärde vi oss att KBT(Kognitiv Beteende Terapi) mest verkar vara bullshit när allt kommer till kritan. (Det var vad jag lärde mig i allafall!) Och att många föreläsare är galet partiska och när sina teorier som vore de spädbarn. Jag har också insett att det kanske inte är mitt liv som måste förändras, utan min inställning till det.

Jag har varit på PDT-kväll (PsykoDynamisk Terapi) och känt gemenskap och lättnad. Det verkar som att PDT-psykologer trots allt får jobb efter skolan. (Positivt i och med att fem års studieskulder kanske inte är så jävla lätt att betala tillbaks på en ica-kassörskas lön)

Jag har plockat fram dunjackan. Jag insåg igår att det är iskallt, vare sig jag accepterar att det börjar bli vinter eller ej. Bäst att anpassa sig tänkte jag och upplevde återigen den fantastiska känslan av att vara iklädd ett duntäcke med många fickor.

Jag har även insett att världen inte räcker till, eller var det 007 som upptäckte detta?

Veckans "nyheter"
Blondinbella är dyslektisk
Det blir vinter minst en gång per år
TV är lika mycket skräp som alltid
Man får hål i tänderna av godis

Det var väl ungefär allt...

Kommentarer
Postat av: J

varför är kbt skit?

Postat av: sirigrand

jag brukar också inse att det kanske är min inställning som måste ändras. men blir mitt liv bättre av det? icke! senast jag ändrade inställning blev jag påkörd!



men jag ändrade kanske inställning för konkret? kanske man bara ska bli jävligt glad plötsligt, spontant och jämt? jag misstänker det!

2008-10-31 @ 20:09:31
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback