Lördagsbullar

Idag är det kanelbullens dag. Även, tydligen, djurens. Det tycker jag är lite snålt. Det finns ju rätt många dagar på ett år så varför klämma ihop det sådär? Jag menar tänk om alla i en familj fyllde år på samma dag. Och den dagen var julafton. Då hade man väl kunnat ljuga lite i födelseattesterna för the greater good?
Eller om mors, fars och barnens dag låg samtidigt. Eller fettisdagen och våffeldagen. Det är helt enkelt orättvist. Visst man kan ju kanske hävda att genom att edast leva på bullar en hel dag slår vi ett slag för djurens rättigheter, men å andra sidan tror jag mest det är bullarna man minns.
Dagen instiftades tydligen 99 av hembaksförbundet. Det låter som något ICA hittat på. Och ändå uppmuntras vi ju till att KÖPA bullar, inte baka egna. Trist stil.
Det finns en möjlighet att min allmänna irritation har sin grund i att min mobil vägrar ladda, aka jag måste köpa ny, jag var hos tandis igår (vilket i och för sig var roligt! Gillar min tandläkare.) och jag behöver nog bettskena, kostar 3000 typ, har en försäkring på dryga tusenlappen och kassaflödet är kanske inte helt stabilt. Nämde jag att terapi är dyrt? Terapi är dyrt. =(
Det är dyrt att vara felaktig helt enkelt, om jag vore odödlig skulle jag varken behöva bettskena eller försäkring. Dessutom skulle jag ha oändligt med tid att reda ut mina små problem. (Nu är det visserligen så att man måste gå i terapi för at bli psykolog, vilket jag för övrigt finner sympatiskt)
Inte för att jag har flest problem på jorden, men de är mina och jag tänker hålla fast vid att de är jobbiga.
MEN jag var på bio igår, såg en dokumentär på Zita med min papps. Håll mig hårt, låt mig gå. Hette den, och den var riktigt bra! (Rekomenderar i smyg alla blivande psykologer och lärare att se den) för den handlade om en skola full av barn med extrema problem, knäppa föräldrar och lättare damp. Och deras lärare, det gick typ, 3 på varje barn. Och de var smarta. Det var i England så det var ett internat och ungarna slapp sina föräldrar som de var otryggt anknutna till. Jag får framtidshopp av att se sådant. Dessutom inser jag att jag i en handvändning skulle tacka ja till att sitta och koda anknutningsintervjuer om någon viftade med möjligheten framför min lilla näsa.
Knepigt.

Av någon onödig anledning har jag dålig musik på hjärnan. Det är värdelöst.

Men det gör nu inte så mycket för jag ska ändå gå på promenix med K snart, och det är helt enkelt trevligt.

Hoppas ni också får en bra lördag! Vad är era bästa lördagstips? ÄR det verkligen ett måste att äta lördagsgodis? Vad gör man om man redan åt det igår? Vad tycker ni om samhällsutvecklingen från lördagsgodis till fredagsmys? Vilket skulle ni välja? Svara i kommentatorfältet om ni är efterblivna. XOXO Skvallertjejen.

Oj, förlåt, det var min inre, ironiska bloggidiot som vaknade... Inte så mycket att göra åt saken.
HÅLL ER BORTA FRÅN KANEL IDAG OCH STREJKA MED MIG! (Jag har ju inga bullar...)

Kommentarer
Postat av: sirigrand

>.< har redan ätit kanel idag!!

men inga bullar åtminstone. inte ens fiskbullar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback