Some days I wanna quit, and just be normal for a bit

Igår och idag och förrgår har alla varit riktiga skrika på cykeln-dagar. Idag motade jag bort känslan genom att röka medan jag cyklade. Det funkade en liten stund.
Nu är det i allafall inte en sådan dag längre. 24 grader i skuggan, mysig stund med klassen på gräsplätten utanför institutionen och glass, sedan kubb med M när jag kom hem. Hon vann med 3-2, men det var kul ändå. (Nästan lika bra, jag är en ok förlorare men världens sämsta vinnare)
Jag är lite arg på securitas för att de inte gett mig besked om hur det blir imorgon, men jag antar att det inte blir något alls och att de tänker sig att jag ska komma dit och prova uniform när jag ska skriva tenta eller något. Just nu orkar jag inte bry mig. Jag är gärna ledig imorgon och slipper åka ut till Arlanda klockan åtta på morgonen!
Jag har på mig jeansshorts och lyckas tillochmed låta bli att skämmas för mina kritvita lår. Det är skönt att märka att jag vuxit sedan 14årsåldern och inte är hyperberoende av andra människors godkännande, såvitt jag minns det var det väldigt ansträngande. Och dessutom är alla andra ändå mycket fulare än vad jag är.
Förutom de som är jättevackra, men jag är i allafall mer än medelsnygg. (Tvivlar ni har jag publicerat en helbild på migsjälv i myskläder längre ner, oh yea I am hot!) 
Dessutom sitter allt i attityden.
Igår hade vi ett äkta gråtparty på PDT-cirkeln. Vi pratade om affekter och typ, 6 av 7 började eller var nära till att börja gråta. Sånt är mysigt. (Dethär låter skumt, men det är faktiskt ingen terapigrupp, det är en studiecirkel, vi pratade inte om våra känslor så mycket som känslor i allmänhet).  Britt Andersson är min nya idol! Och Leigh McCaullogh kanske ännu mer. Hon är värsta superpsykologen!

Jag känner för att dusha av mig all svettighet. Men det verkar krångligt att klä av sig och på sig igen. Och eftersom M är hemma är att knata runt i handduken hela kvällen inget alternativ. Fast det är ju värt ett försök!

Jag har tråkigt, alla TVserier har haft säsongsavslutning. Curse them! Jag har inga filmer att titta på, är inte hungrig och har VERKLIGEN ingen lust att plugga.
En spontandans kanske skulle sitta fint? Eller så drar jag med mig M och köper salt, tvål och disktrasor.
Och sedan kletar jag nog in mig i apelsinmarmelad och tar ett varv runt kvarteret!

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: vet vad den handlar om, den var bara tråkigt =P

Postat av: J

Fan nu läste jag cigg, tänkte tobak, blev sugen på snus =/ aja förslag på aktiviteter:

slå dank, jaga paranoida, skjut älvsnabben i sank och gå på plank,
Samt led blinda rakt ut på tungtrafikerade leder, skaffa dig fradga och
feber och jaga präster svärandes eder.
Bind fast din farmors hjärtmedicin med dragsmällare,
lova att bli snällare, flytta liken från badrummen till din källare.
Eller ta och fila dig halvvägs genom hisskablar, bryt lagar, gå igenom en
transplantation och byt magar.

Lika bra ju.. Hahaha börjat snacka me tobbe nu oxå? =D schniggt

2008-05-28 @ 19:46:10
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback