Skalman han är trött (trött)

Jag klarade blåstestet!
Jag lyckades gå upp halv åtta, dricka kaffe och vitaminbrus och släpa mig (i pyamasbyxorna!) till min körlektion.
Varför skulle nu detta vara förvånande? Mimmi brukar ju vara rysligt morgonpigg och hurtig.

Det började på Upplands, (1 cider), Jag hade ätit en melon till middag. Orka laga mat tänkte jag, det är ju varmt.
(Man blir lite korkad av solsken)
På V-Dala drack jag en cola på taket, och fler människor började droppa in. (Kul faktiskt att inte ALLA var psykologstudenter, och att vi fick lite spriding på terminerna.) Sedan Kalmars, Göteborgs, Snerikes, G-H, ÖG, VG, och slutligen Norrlands. Vi skippade smålands och Gotlands fanns inte på kartan. Till slut var vi några få kvar på Stockholms. Jag tror det var på vägen till G-H-s som jag lyckades förolämpa en T1a, sedan fortsatte det bara. Jag blev arg när någon som var äldre än mig trodde att jag var lika gammal till exempel. Men jag kan väl inte hjälpa att jag är bra på att vara spontanelak och lite osmidig.
Jag är imponerad av migsjälv att jag kom så långt faktiskt, vanligtvis brukar jag planera att tröttna och avvika, men jag gillar att gå på pubrunda, man reser sig och går till nästa hela tiden, så man pratar alltid med andra personer än på förra stället. Hade faktiskt inte behövt gå till Stocken, att sitta kvar på Norrlands med de segaste personerna hade också varit kul, men nu blev det så och det var ju faktiskt första gången jag var på Stocken.
Det var för övrigt precis som jag trodde, fullt med stekare. Även de som inte egentligen var stekare såg stekiga ut. Sånt är lite äckligt.

Och jag är enormt imponerad över allas fina 70talskläder!
Jag älskar när människor som är sjukt mycket fullare än mig frågar hur full jag är.
Jag drack faktiskt bara 2 öl och 1 cider. (Kompenserade med cig... Jag är stolt över att jag tänkte efter före faktiskt, jag hade sparkat migsjälv om jag missat en betald dubbelkörlektion)
Trots att jag faktiskt hade sjukt kul, på ett lågmält sätt, (relativt) var ändå den bästa känslan när jag traskade mot min cykel från Stockholms för att åka hem. Det är verkligen sommar nu, och jag gick precis innan jag skulle bli seg och tråkig. Och jag älskar att vara ute själv på kvällen. (Halv ett kan knappast kallas natt) Speciellt när jag har musik, och det har jag alltid.

Körlektionen gick faktiskt bra, med tanke på hur trött jag var. Fast jag fick inget plus i kanten...
Nu är jag maniskt hungrig och vill ut i solen. Jag tänker inte plugga! Sådetså!

I mitt huvud var dethär ett sprudlande intelligent inlägg, som egentligen borde skrivits igårkväll, men jag är rätt seg i bollen nu, det är därför det blir sugig kvalitet på ordflödet.

Jag luktar faktiskt inte illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback