Komplex matematik a.k.a undanflykter från ansvar

Jag tjackar kaffe och försöker skriva haiku, men skippar det för det är överpretantiöst ändå. Jättesnart ska jag till skolan.
Jag blev verkligen fullständigt överlycklig vid tanken på kaffe. Det är det som är fördelen med förmiddagar. (Som enligt mig kännetecknas som tiden fram till klockslaget då jag inte längre kan dricka kaffe utan att få sömnproblem, som förut inträdde vid två men nu snarare vid 17-tiden och fortsätts skjutas upp allt i en trevlig ekvation med tillhörande kurva som innefattar hur länge och i vilken grad jag är koffeinberoende)
Y = 12 + 0.5X
där Y är förmiddagens slut
12 är att klockan minst måste vara 12 för då är förmiddagar verkligen slut
X är något mycket komplext som sabbar att dethär blir en linjär ekvation tyvärr, eftersom x i sig är en funktion av både grad av beroende och tillfällig habituering till koffein. Det vill säga hur mycket kaffe jag druckit den senaste veckan.

Jag vill ha en kaffebryggare. Det ska in på önskelistan. Tillsammans med nagelfil, stavmixer, gjutjärnsstekpanna och en miljon kronor. Saker jag aldrig orkar köpa själv helt enkelt.
Men jag fyller inte år på ett tag, tack och lov. Jag gillar inte födelsedagar på samma sätt som förut. Det beror säkert på att jag är vuxen nu, men jag har alltid varit obekväm i den oförtjänta uppmärksamheten.
Missförstå mig rätt, jag är sjukt emot falskt blygsamhet när jag tycker att jag förtjänar uppmärksamhet och beundran, men alla föds ju! (Märk väl, om någon dissar min födelsedag blir jag ändå sjukt grinig, för det är ju ett tecken på att folk bryr sig, att de är glada att jag föddes.)

Mina planer för helgen raserades tio i sju i morse. Trist, men å andra sidan är det bara onsdag och det brukar dyka upp saker. Eller så förföljer jag K, det brukar hon ändå gilla!

Det ser för övrigt ut att vara kallt ute och jag är inte supersugen på att ge mig ut i den allmänna vinden för att sitta på en tråååkig föreläsning om psykologisk forskning, jag anser mig totalt fullärd när det gäller sånt nämligen.
Jag anser mig rätt fullärd överhuvudtaget. Sommarlovet kommer sitta som en solros på tapeten, om man gillar solrostapeter alltså. Vilket jag inte är helt säker på att jag gör, men jag gillar sommarlov. Total avstängning av hjärnan!
Men nu måste jag visst verkligen gå!

Kommentarer
Postat av: J

Mmm det skulle vara för mkt, då hade jag gått och lagt mig asså..

Haha ujuj alla festivaler? Det är ganska många festivaler ju =) Varför inte nu i sommar då?

Jag vet, be cool fuck school sa alltid kines-ante. Han sitter inne nu är därmed lite coolare än coolast ;)

Jobbigt det där me kaffe du, men livet är hårt mot oss hårda ju.. Det var kallt ute kan jag också meddela, och regnigt, så det är inget jag rekommenderar alls. Speciellt inte om man vet allt som du...

Postat av: Annchen

Skaffa monopol, så ingår nog den där miljonen du inte orkar köpa dig.

2008-05-15 @ 00:28:59
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback