Gå i barndom

Jag har plockat blommor. Känner mig som en äkta femåring. Downside var att jag inte hade någon mamma hemma att överräcka den svettiga buketten hundloka och midsommarblomster. Eller rättare sagt, att min mamma var hemma hos sig, inte hemma hos mig.
Funderar på att fota och maila en bild på buketten till henne, även om det inte riktigt är samma grej.
Jag har gått barfota också, vilket jag typ aldrig gör. Men det började med att jag såg ett berg. (Okej, sjuk överdrift, det var lite sten som satt fast i marken mitt bland fälten, i Uppsala finns inga berg). I allafall fick jag västkustkänsla och ett brutalt behov av att gå på stenen.
Sedan fortsatte jag in i "skogen" på världens mjukaste stig med tusenåriga tallbarr på som var aldeles mjuka och luktade varm sommar.
Nu är mina fötter dammiga, min tunika svettig och jag var tvungen att dricka en kopp kaffe till. Jag väntar på att M ska vilja gå ut med mig. (Nu låter det som att jag är en hund) Hon är tyvärr ganska upptagen så det lär inte hända på ett tag. Fast det är kanske inte jättesynd för det är varmt som i döden utomhus. Och solbränna behöver jag inte, eller snarare det är ett omöjligt quest ändå. Jag blir ljusrosa som den skånska komikern, what's his face.
Johan Glans, just det! Tack Youtube. Fast jag är i allafall inte tjock också.
Rosa kan jag leva med!

Kommentarer
Postat av: J

Haha gissa varför jag kallas kräftan bla? ;)

Asså de jävlarna står i söderläge på femte våningen å har gjort det i flera månader nu, de är som terminator asså, vägrar dö...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback