Be-bop-alula

Så, nu har jag länkat till lite olika bloggar. Jag tänker inte be om lov! Sådetså! Om någon skulle ge upp ett ramaskri och slå mig i huvudet kanske jag plockar bort länken, men annars bryr jag mig inte. Så trevlig är jag inte. Punkt.

Jag vaknade av att jag inte sov, klockan fyra i morse. "Yaay" tänkte jag, "dethär kommer bli en helt fantastisk dag, pigg är jag också".
Vid åtta lyckades jag rulla ur sängen och in i dushen, jag badade onödigt länge och glömde bort att borsta tänderna innan jag gick till skolan på det sämsta humör jag haft på länge. Humöret berodde delvis på trötthet, delvis på invasion av min kylskåpshylla. Jag är neurotiskt, tvångsmässigt besatt av att hålla på mitt revir i kylen, jag vet att det är psykiskt stört men det är enklare att alla andra anpassar sig efter det än att jag försöker förändra min känslomässiga reaktion. Det vet alla som vet något om mig, det är nästan så att jag säger det när jag presenterar mig för folk. "Hej, jag heter Mimmi, rör inte min kylskåpshylla så ska vi nog bli vänner". Jag skulle seriöst kunna dumpa någon som inte förstod detta. Alla brukar säga att de förstår.
Anywhore, inte ens musik fungerade för att få mig positiv, fast den sista låten jag hann lyssna på gjorde det liiite bättre. Tyvärr blev den avbruten av att jag kom fram till skolan.
På första rasten drack jag kaffe i hopp om att detta skulle höja mitt humör, vilket det brukar göra. Det gjorde det nog lite, i kombination med att mina hemskt trevliga klasskompisar orkade lyssna på mitt gnäll och avledde min uppmärksamhet till trevliga saker istället. Som pistagenötter.
Föreläsnigen, som började nio och skulle slutat klockan fem, handlade om utveckling av antisocialt beteende. Det kändes passande idag. Men jag lovar att jag var den enda i klassen som blev lockad till att skaffa ungar av den föreläsningen. Varför får tanken på små femåringar som slår sina kamrater mig att känna mig hågad att skaffa en? Är jag mentalt störd? (Kära Bullen, jag har ett problem...)
Nå, i vilket fall som hellst, vi fick ingen andra rast för han drog över, men vi fick längre lunch.
Då intog jag mycket porrig potatisgrattäng i solen, (lyxig alltså) och gick sedan för att skaffa mer kaffe. Hade en innestående på Waynes och det fick bli en bautalatte.
Jag och A gick tillbaks till klassen och solen, där började jag enligt dem utveckla en antisocial störning. Jag skyller på kaffet, som jag försvarade som min egna bäbis. Jag blev väldigt fnittrig och lite illamående.
Det var nog dagens höjdpunkt.
När föreläsningen skulle börja hade lärarens hårddisk crashat, vilket jag tyckte var skönt och alla andra blev sura över. Jag tycker ju som bekant att jag är fullärd direkt så jag hade inte orkat lyssna i fyra timmar till.
Efter någon timmes lodande på stan mötte jag upp M vid Engelska Parken och prommenixade hem.
Det kanske förresten var dagens höjdpunkt.
Sedan dess har jag pluggat affekt-teori i förhållande till anknytning. Det är överflödigt att säga att jag är tröttast på jorden just nu.
Jag orkar inte ens titta på CSI Miami. Det suger iofs lite så det gör inget.

Om jag ska lyssna till alla andra blir dagens mentala störning antisocial personlighet, men ärligt talat känner jag mig mer som borderline. Vi får väl se.

I morgon har vi äntligen sista SI & lärande ledarskapslektionen! Och det är typ en vecka kvar till sista tentan! Woohoo! =)
Kolla! Jag lyckades vara positiv en liten stund!


Kommentarer
Postat av: J

Haha är vi lite bittra idag tro? =)
Jag kan junte spränga mjölby för att de pratar fult, isf hade hela värmland redan varit raderat..

Å man ska aldrig inte ljuga för sig själv! Nu vart jag sugen på baby borderline, så jäla bra =) Sen ere plugg, du får helt ärligt 2000 spänn om du skriver det här åt mig tills 10 imorrnbitti

Postat av: J

Tack för länk förresten! Det är verkligen, verkligen, mer än jag förtjänar...
Och så kom jag på att jag också vill ha en femåring som spöar alla på dagis. Han ska heta Max Power, Justin Case eller Manndorf Midgårdsbrännaren. Gott.

2008-05-22 @ 20:29:22
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: J

Mjo ekonomi suger rätt rejält, hade hellre läst mina andra val (i uppsala faktiskt) men hellre 3 år in hell å sen göra vad man gillar än 3 års kul å sen ta livet av sig.. du hajar

Okok mjölby också då, men då ska jag bannimej ha din röst! Och din mammas...

Extremt taskigt att döpa nån till nåt sånt om jag får säga det själv, men jag förstår hur du tänker =)

2008-05-23 @ 02:54:11
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: J

True dat, barn är ens egendom som man gör precis som man vill med ;)

hmm venne hur jag ska kunna skicka sånt.. msn? mail? din design är grym ju jämfört me min haha

2008-05-24 @ 01:17:15
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: J

Meh nu fåru ta å skriva nåt tycker jag.. abstinensnivåerna är höga och deta verkar inte hjälpa med snus och kaffe som ersättning =/

2008-05-25 @ 20:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback