You would never have the time, I would love to change your mind

Konstigt.
Plötsligt känner jag mig på rätt sida igen.
Dusha, köpa frukt och grönsaker, börja packa (vill härifrån vill härifrån vill härifrån!). Inte slita ut ögonen på äckliga människor. Inte planera att hetsäta. Jag känner som att jag är på väg in i en bra period igen. Och den förra dåliga perioden var ändå inte så extremt jättedålig. Inga människor att ångra, ingen sprit. Bara några extra kilon att pendla ner igen. Och nåt paket cigg att rensa ut.
Så inga bestående men.
Men oftast känns det ändå som att jag betalar för varje bra period med en ny ovana. Ett nytt personlighetsfel, som att jag låter migsjälv bli extremare för varje gång.
Därför ska jag inte ha en extremvit period. Jag ska äta mjölk och ägg och pasta och dricka kaffe. Men jag ska bli hungrig. Och jag ska verkligen försöka att inte knarka mat. Eller något annat.
Jag ska försöka ta det lugnt och göra vad jag klarar av, och träna. Och hålla distansen.
Och kanske att M kan hålla lite koll på mig nu när vi ska bo ihop.
Slå mig i huvudet när jag börjar riva lägenheten osv.
Men fan, vi ska bli äkta bloodymarytanter! Iaf jag!

Det är snö ute.
Och stjärnor.
Ville mest säga det. Och att det luktar så gott ute, vinter.

2004-01-07
"fösöker äta snö
för att riktigt känna vintern
den smakar vinter "





Kommentarer
Postat av: henke

bloody mary är gott.
det går bra att skippa tomatjuicen och bara köra vodka och grillolja också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback