Hej Konsument

Ända sedan jag för första gången slängde ett aldrig så litet getöga i DN På Stan har jag velat vara en person som får svara på Hej Konsument spaltens frågor. Lite sådär lagom okänd.
Men, dags att ta saken i egna händer tänkte jag!

Senaste impulsköp : Ett paket F-müsli Guld på Ica, i tisdags
Bästa promenad: Från Centralen, via kungsträdgården, skeppsbron, slussen, herrmans och hem till längs hamnen Chester. (Gaveliusgatan)
Favoritdryck: Roiboos Lava (Kränku)
Äter lyxmiddag på: Allt som inte är pasta är lyx, men Ulla Winblad är inte direkt asäckligt
Favoritgata: Östgötagatan i mitt hjärta
Bästa förfestmusiken: Dålig 90-tals-pop, typ mmmbop och baby one more time
Reser helst till: Japan en gång till vore ju inte fel.
Bästa mikromaten: Gårdagens rester
En bra gå-bort-present: TE, jag ska börja köpa te till folk när jag blir rik
Favoritlyxartikel: Brämhultsjuice
Älsklingsjud: Regn mot fönsterrutor
Senaste upptäckt i Stockholm: Att människor i allmänhet är snyggare där än på landet
Favoritgalleri: Det gallerfria?
Tidning jag gillar: Katten Gustaf
Favvosajt: Tjuvlyssnat.se
Favoritförort: Enskede
Fikar gärna på: Café Linné i Uppsala eller Sturekatten i Stockholm, en soffa funkar också bra
Favoritbutik: Ica Väst är Bäst
Bästa Lunchställe: Paninis är nice
Favoritgrönsak: Jag gillar morötter
Favoritfärg: idag är jag rätt glad i himlens färg
Favoritdjur: Cilla. (Tjockiskatten)
Bil: Körskolans
Favvoskor: Mina älskade martens, och mina gamla pumapjuck
Motionerar: så ofta jag orkar, hinner och lyckas motivera mig till, så typ 3 ggr i veckan på friskis&svettis
Mode jag aldrig vill se igen: åttiotalshår
Dansar helst till: musik jag tycker om
Bästa romanen: Historien om Lissabons belägring
Bästa diktsamlingen: Det stora enklas dag av Gunnar Björling
Favoritprodukt på apoteket: Lactacyd oparfymerad
Fulaste färgen på kläder: någon passar alltid i någon färg, men mintgrönt i precis fel nyans får mig att se nyopererad ut
Favoritblogg: http://bruden.blogspot.com/ tycker jag är kul, och nydlan.blogg.se ;)
Användbar pryl:
Skulle vara ganska vilse utan toapapper, gills det? Annars säger jag min speldosa! Den är användbar för att den gör mig glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback