Små vita piller

Generellt sett har jag alltid varit emot hela grejen med att tjejer ska kontrolleras med hormonpiller, och skulle aldrig i livet börja äta p-piller för någon killes skull. Men nu gör jag det för min egen. Och det är minipiller, så jag kommer inte få cancer. Så, feministen har talat.
Varför får jag hela tiden impulser att trycka i mig hela kartan?
Vanliga biverkningar: (jag känner redan hormonmonstret vakna i mig)
huvudvärk, acne, humörförändringar, minskad sexlust, illamående, viktökning.
Jag berättar inte de ovanliga, de är för äckliga. Men är det inte lite underligt att medicin som ska förenkla vissa aktiviteter även försvårar dem.
Inte ikväll älskling, jag har ont i huvudet, känner för att gråta, har spytt hela morgonen och känner mig fet. Dessutom vill jag inte, och du vill inte för jag ser ut som en pizza i ansiktet.
Biverkningarna liknar även dem man får vid graviditet.. Intressant, hur ska man då veta?
Eller ja, nio månader senare får man väl någon typ av svar...

Nåväl, idag är det tenta imorgon, jag tvättar kläder och funderar på att jogga lite. För att göra mig av med eventuella fettdepåer jag kommer lägga på mig ^^

Jag ser fram emot att tentan ska vara över. Nuff said.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback