From one extreme to another

M mördar fruktflugor med en illistig plan. Rödvin+diskmedel = mördarfälla och mötet med skaparen för de söta små liven.
Jag plockade en blomma idag och hittade en jätteliten röd spindel. Skitsöt. Jag blev helt lycklig. Och sedan såg jag världens mest perfekta spindelnät på ett cykelställ. 
Om jag inte skulle bli psykolog skulle jag nog bli spindelbiolog.  Det heter säkert något bra. För de är så fashinerande, de har för många ben för att vara så små, och de kan ha alla färger som jag inte skulle tro fanns annat än i klädbutiker. (För jag är ju en modern människa)  Jag skrattar likväl åt flugdjävlarnas dödskamp.

Jag är konstig. Jag menar verkligen störd. Och idag pendlar jag mellan att skratta åt allting och huvudvärk och illamående och en känsla av att mina armar domnar.

Och dagens vackraste ord är översiggivenhet. Och jag har för en gångs skull en bra hårdag.
 
Jag funderar på att gå ut och leta spindlar. Eller dricka kaffe. Men jag är trött på kaffe. Kaffe är trött på mig också.
Och dethär duger inte. Jag kan inte sitta hela morgonen och lyssna på samma låt 200 gånger och försöka komma på om det var något jag skulle göra idag. Utom gå till jobbet.

Kommentarer
Postat av: katta

fascinerad.



så som det stavas.



men det är rätt underhållande att sitta och läsa dina knasiga tankar och lyssna på Sam Cooke - Wonderful world. Och få betalt.

Sitter nämligen på jobbet och det finns inget att göra. Jag var nära på att skriva att det var dött, men sådan tur har jag inte (och jag är ganska övertygad om att du är en av de få som förstår den där kommentaren).



Jag vill ha öl. Hemskt gärna. Sådan där kväll då man bara sitter och skrattar utan att tiden någonsin tar slut. Gärna vara brutalseg dagen efter, bara sitta och kolla mysko film och dricka hinkar med kaffe.



Vill ha!

När har du semester? Då tar vi och fixar det.

2008-07-22 @ 20:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback