I break my fingers to make a call, and that's all it is

Den här dagen har fått ett visst utrymme för spontanitet.
Jag har dessutom svarat på diverse mail. Det är nog nyttigt. Och viktigt, det känns viktigt. Som att jag befriar mig kognitivt från överhängande måsten.

Idag ska jag för första gången i mitt liv pierca mig utan sällskap, det känns en aning hardcore, men inte så läskigt. Vi får se vad det blir dock, sa när jag bokade att jag skulle göra labretten igen, men nu lutar jag mer åt mouchen. Dels för att jag vill ha något nytt, dels för att den läkeprocessen borde bli enklare i och med att den sitter på sidan.
Och jag ser inte fram emot att inte kunna äta hårda saker på väldigt länge, eller, ja, en vecka eller så.

Okej, så dagens spontanitet består i att jag köpte en gryta och fyra bestick på myrornas, samt följde Melina till hennes tentasal, det blev en lagom promenad.
Kanske inte sådär jättespännande, men trevligt för mig!

Lantz i P4 lyssnar jag på nu, men det är trist att det är med musik i, för jag vill jag bara lyssna på Annika! Men det är kanske mig det är fel på, eftersom jag inte gillar musiken som de spelar. (De spelar shagerfestivalsbidrag)

Jag har icke ringt vattenfall. Skjuter upp det till på måndag, då jag ändå har för mycket inplanerat. Hela tre saker, seminariemöte, seminarie samt tid hos gyn.
Lagom jobbiga saker alltihop. Speciellt om jag ska hinna med ett träningspass.

Imorgon blir det Katta, vad vi nu gör blir så att säga det sekundära eventet. Troligen kommer det ha något med ett sunkhak, asgarv åt min läpp (kommer göra ont, från min sida), allmän bitching och skratt åt folks allmänna puckoighet. Ska bli kul.

I övrigt: Jag har upptäkt en ny TVserie, In Treatment heter den och den är helt fantastiskt stört. Den handlar om en terapeut och hans patienter, den visas varje vardag med fyra olika patienter måndag till torsdag och sedan går terapeuten själv till SIN terapeut på fredagen. Patienternas problem är rätt vitt skilda, sexuell överföring, en suicidal tonåring, en medlem i marinkåren som bombat en skola i Irak och ett par som försökt få barn i fem år och när de sedan blir gravida vill frun göra abort. Sjukt kul som rekomenderas! (inte bara för psykologinördar) Specielt är det ett plus att serien går varje dag. Något att se fram emot liksom!

Nu kan jag inte komma på så mycket mer än att jag är kissnödig, solen lyser, det är vårvädervarmt och att jag börjat läsa Giddens Självidentitet och Modernitet (eller om det var tvärt om), och jag kan inte påstå att den är varken inspirerande eller lättförstådd, den känns ändå rättså gammal.

Puff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback