Another sleepless night

Jag tror jag vaknade minst 20 gånger inatt, så går det när man envisas med att ha feber och inga ipren. Vaknade även med en glad överraskning, mitt högra ringfinger har blivit infekterat och varar. Tydligen kan det sprida sig till handen och armen, oh lycka. Så jag baddar med desivon och försöker låta bli att äcklas. Jag gick upp vid sextiden imorse och sedan dess har åtminstone fingret blivit bättre.
Apoteket är ondska,och öppnade inte förrän klockan 10, men då hängde jag minsan på låset, som den smärstillande junke jag är! Mucoangin hjälper halsen lite i allafall. Men jag är arg på ica för att de inte har min favoritglass, så jag straffar dem genom att äta soppa istället.
Jag har vräkt i mig 7,5 dl havtornsjuice, 4 dl ingefärste med citron och oändliga mängder vatten. Och jag är knappt ens kissnödig. Om en halvtimme får jag ta en till halstablett. Och det är vad jag ser fram emot.
Jag vill bara bli frisk! Dethär är så sämst!
Missar Absolutely Faboulous tema på 90's, och all tid som bara rinner iväg när jag feberyrar.
Solsken ute, men jag kan inte stå upp särskillt långa perioder i taget.  Och alltså inte gå ut.
Dags för en tupplur tror jag. Eller lunch. Men jag är verkligen inte hungrig, typsik bieffekt av förkylning!

Sova låter definitivt bra, jag ska sova bort hela helgen och lukta svett och känna mig lagom lyxig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback