Mellandagsseghet (Nu blev jag sugen på kola!)

Så, hej och hå. Jo jag vet att jag legat på latsidan, men alla förtjänar ett jullov lite då och då. Även mina fingrar.
Julafton: möta upp skräckslagen pojkvän vid centralen ("var ligger spottkoppen?? jahhaaa, bögringen." Han är tydligen inte lika Stockholmsvilse som han låtsas)
Fira jul, ja, det händer. Jag var beväpnad med inte mindre än 2 cerazette (billig kopia till clarityn) medel mot katter.  Och jag överlevde faktiskt! Bara lite kli i ögonen. Trots att man kanske inte ska spara pengar på sådant som hör till hälsan och snorreducering att göra, men jag sparade 50 spänn!

Kom hem igen, med HS, (bor hos pappsen) och sov, sov länge och väl. Eller nja, inte väl. Försök dela en 90säng med någon som är 60 bred över axlarna. Det blir inte mycket plats över. Dessutom loftsäng så jag sov ytterst för att HS var livrädd att räcket skulle gå av och han trilla ner. Det gjorde det också. Inte alls.
Nå, sedan lite lugnare firande hos herr Far. Åkte med HS till Knivsta och sov där, fick julklapp också. HaHa.

Kan lika gärna rabbla upp allt jag fått:
1 fåtölj
1 psykologibok (Yalom! kärlek!)
2 kokböcker (nu passar det, önskade mig det förra året men man får ta en viss förskjutning helt enkelt)
2 örongott (glada)
1 pläd (fiiin)
8 galgar. (pik?)
pengar, många
1 duk
inga hamstrar...
1 hårvårsset
1 världens mest high-techa vinöppnare
1 lattevisp (sweet)
1 hemsk bok
1 söt plånbok för mynt

Jag har gett bort:
underkläder
högtalare
bok
cd
blommor
mascara
Ska ge bort andra saker men eftersom personen i fråga (HS) inte har fått dem än så vore det illa dumpt att skriva vad det är här! Så korkad är inte ens JAG.

Sedan har jag varit full. Och bakis. jag vaknade igår och det kändes som att någon försökte sparka mig i huvudet inifrån. Mycket obehagligt. Sedan tillbringade jag nästan hela förmiddagen åt att försöka behålla min frukost.
Sedan åkte jag och K till sumpan för karaokeparty/förfest. Karaoken började sent och jag var trött. Kom hem vid halv ett och läste till två.
Idag vaknade jag som av ett mirakel.Pigg, fräsh, vaken, levande.
Sådana dagar är guds gåva. (Fast jag tror inte på gud, det var bara ett uttryck ok?)
Så, nu är jag på sprudlande humör och redo att ta mig an världen.
(Alltså, jag är inte dödsgrinig och jag skulle gått på en promenad om mina skor hade några klackar kvar och inte bara gapande hål där klackens innanmäte en gång bodde)

Annars är det som vanligt. Alla kompisar jag skulle träffat har jag inte träffat. Fast jag har ju träffat andra! Och ska träffa en idag. Borde bli trevligt.
Underbart med människor som är lika bittra på världen som jag själv.

Så, nu har jag ont i händerna,
guds frid!  (Eller någon annans som inte heller behöver den)
Här ska borstas tänder!

Kommentarer
Postat av: Evchen

Hej.

Du har ju skrivit "cerazette" som allergimedicin. Cerazette är ju ett minipiller och skyddar nog inte så bra mot allergener, men mot spermier!

Du menade nog "Cetrizin".

(Jag såg din sida när jag sökte info om cerazette)



Hoppsan!

2009-05-18 @ 13:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback