Suck that lucky feeling right out of me

För er som inte märkte det var det tisdag igår.
Jag vaknade, glad i hågen. Det kändes som en dag då saker ordnar upp sig, jag köpte julklappar, hade terapi och allt kändes som att ja, livet kanske funkar ändå.

R kom och hjälpte mig ta bort viruset som härjat i min lilla dator. Allt gick som planerat.
Tills datorn crashade.
Och jag märker att när skit händer, är jag som en fläkt, jag sprider ut det.
När man är förkrossad över att ens älskade dator inte funkar är det bästa att göra inte att bråka med sin kille. Bara ett tips.
Men, tisdagar är ute efter mig, det är bara att leva med.

Idag har jag i alla fall tränat på att inte vara världens gladaste människa. Och för varje gång jag försöker går det bättre och bättre att skriva på Ms dator (den lilla raringen, M alltså)

Människor är iaf snälla.

Ett annat tips är att inte låta era hela liv styras av tillgång till dator. Jag menar inte bara internet, inte ens bara the sims och alla foton och filer jag har. Jag menar all min musik, alla filmer, alla tvserier. Allt. SPINDELHARPAN! Japp, jag saknar spindelharpan. Jag saknar House, Futurama, Marilyn Monroe, Nirvana, The Clash. Britney Spears för fan. Allt.

Om min dator skulle funka igen ska jag verkligen ta hand om den, ge den en liten sportbilsfärgad mus och nytt tangentbord och högtalare tex. Och dammsuga den ibland.

Jag blir extremt mycket brudigare utan dator. Det enda jag kommer på som fördriver tid utom att sitta vid datorn är saker som sminka mig, baka, laga mat, städa, städa i garderoben, shoppa, måla naglarna och läsa böcker. Det är inte så jäkla high-tech...
Jag som skulle installerat wow trial och nörda mig i 10 dagar utan att sova...

Undrar om det är något kul på svts hemsida. Typ julkalendern för förståndshandikappade. Eller uutiset.

Ja, jag är bitter. So shoot me!?

Kommentarer
Postat av: J

Njae inte paradox, nåt annat ord..



ur.se har ett stort urval utbildande och underhållande filmer du kan beställa hem för en rimlig spening!

Postat av: sirigrand

ja! det låter som en kul kalender! nästan lika bra som min!! >.<

2008-12-10 @ 17:41:14
URL: http://vinsinnig.blogg.se/skriv
Postat av: Li

imorgon är det seminarium och då ska jag krama på dig i rasten !

2008-12-10 @ 21:36:16
Postat av: L

imorgon är det seminarium och jag ska krama på dig på rasten!

2008-12-10 @ 21:37:16
Postat av: Lyset

Det är ett tecken, det var inte meningen att du skulle skaffa wow trial... Men alltså, instämmer, har själv en viss föraning om att mitt liv kommer crasha den dagen som min dator dör. Livet är hårt. Utan dator iaf.

2008-12-11 @ 11:22:59
URL: http://kalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback