Multi Tasking

Å ena sidan är det bra att vara intelligent och kunna hantera flera processer samtidigt. Å andra sidan finns det saker som inte borde kombineras.
Dricka kaffe och laga mat, funkar. Dricka kaffe, laga mat och blogga, funkar inte. Antar jag. Jag håller på och testar den lös-tesen. (uttrycket myntades igår, av min klasskompis Ms kompis D)
Sedan finns det saker som borde gå att kombinera, men det verkar inte gå.
Typ, vara aktiv bloggare, ha en pojkvän, jobb, överleva och hinna träffa sina kompisar. Eftersom denhär bloggen ändå på något sätt grundat sig i att jag är notoriskt singel, bitter och har för mycket fritid för mitt eget och andras bästa har det gått lite knackigt sedan jag både skaffade jobb och flamma. (i natt drömde jag även diffusa drömmar om att vara barnvakt och få en laptop.. kan det vara lösningen på mina problem?)

Jag har i flera dagar till exempel, tänkt att lista för och nackdelar med att vara singel vs ihop med någon. Det som stoppat mig är dels att jag inte hunnit, (jag hånglar för mycket...) och dels att jag faktiskt har såpass mycket självinsikt att jag fattar att INGEN vill läsa om hur brutalt lycklig jag är. Jag håller mig till att berätta det för de som faktiskt är intresserade, vilket innefattar cirka en person. Han själv. Det är f.ö en bra förkorting. HS. (Headshot, Han Själv, och även S namn om man vänder på det, alltså med efternamnet först)
Hehe.
Jobbet suger iaf svetten av en död mans pung. På riktigt minns jag inte längre vad jag gjort under dagen för jag har redan gjort allt.
Men igår tog nog priset hittills i bitterhet. Fick bara tre raster, hann inte vila på någon, blev skickad till CB, ville dö. Var riktigt otrevlig mot folk. Fast, de fattar ju aldrig att jag är det så vad spelar det för roll?
Nu kokade allting över.
En annan intressant sak med mig när jag blir stressad är att jag äter konstant. Och inte för att tröstäta faktiskt, och inte för att jag är hungrig. Utan för att hinna äta. Det är säkert galet evolutionärt fördelaktigt, men jag får rätt ont i magen.
Och jag är stört stressad just nu.
Nåja, sedan mötte jag iaf upp M och hennes kompisar och fann mig själv ha jättetrevligt. Typ avslappnat trevligt. Det kändes ovant. Men bra!

Just det, för i morgon åker vi! Jag och M till Portugal! Sedan ansluter D och K! :D och även en bekant till M som heter J som vi aldrig träffat men som känner en vi jobbat med, hon lät trevlig på telefon och vad är festivaler till för?
jag menar förutom att sakna sin pojkvän som är kvar i Sverige och jobbar sig till ett magsår och blir överkörd av lastbilar? Nej, jag hoppas att han ska spela Megaman hela nätterna och ha askul och inte gå över en enda gata.
HÖR DU DET? INGA GATOR FÖR DIG!
Ni andra kan för övrigt också låta bli att bli till mos.

Nu blev mitt kaffe mycket kallt och mycket bittert. Jag ska lätt någon gång ha en kväll då jag bjuder folk på brysselkål och kaffe för att testa den teorin. Gillar man inte brysselkål smakar kaffe bittert.

Iaf, jag märker att jag är sjukt stressad för nu har jag slutat tugga maten. Så jag ska nog sluta blogga. Återkommer den 21 augusti med bilder om inte kameran pajar och förhoppningsvis en ok solbränna!
PUSS

Kommentarer
Postat av: sirigrand

"Utan för att hinna äta."



yup. exakt. man är så stressad så kroppjäveln blir rädd att den inte ska få nån mat. känner SÅ igen problemet.



saknar min syster förövrigt! hoppas portugal äger!!

festivala järnet och svettas inte ihjäl kudasai!

pusssssss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback