Wednesday, break my heart

Jag vaknade halv nio, halvdöd, utan att kunna somna om.
Samlade ihop min sista viljestyrka och gick till juridiska biblioteket och pluggade.
I typ, tre timmar. Ett av två kapitel avklarade, och jag verkar inte direkt vara på g för att läsa ett till.
Perception är så tråkigt. Eller inte tråkigt, men been there, read that.
Och nästa kurs är perceptionspsykologi.
Ska gå och träna snart i allafall.
Det är väl ungefär enda ljuspunkten idag..
JO! I och försig, jag hade en EEG mössa på mig! DET var kul! Nu vet jag hur det verkligen är att vara en försöksperson i något supervetenskapligt. Undersökning av spegelneuron, sug på den ni!

För övrigt, happy aniversary to me!
Jag skulle kunna fira att jag har varit ihop med migsjälv i ett helt år.
Men jag tycker inte det har varit världens bästa år, så jag tänker inte vara så jäkla glad över det.
Jag ger mig ett halvår till, eller tre månader. Sen ska jag fan vara, jag vet inte. Någon annan?

Någon handlingskraftigare. Om jag borde lärt mig något borde det vara att det är försent ibland.
Och att man inte kan vänta för evigt.

In my way, I feel closer.

Jag får krupp på mitt jobb, och min chef, men gör jag något åt det? Nej, för pengar är större än frihet.

Vad är det för mening med att förstå sigsjälv, och se igenom sigsjälv när jag ändå bara accepterar det jag ser? Borde jag inte slåss lite för att förändras? Men jag är alltför nöjd, jag är så van och livet fungerar måttligt. Jag överlever. Och så är jag för stolt.
Jag har bara förnedrat migsjälv en enda gång och till ingen nytta.
Så det är bara att sluta se bakåt i tiden och börja längta framåt. För jag längtar inte framåt. Jag prioriterar bekvämlighet i nuet. Och de flesta kanske tycker det verkar sunt. Men jag vill ha ett litet, lagom, inte alltför skrämmande mål.

Jag har en svacka idag. Men jag kommer tillbaks imorgon. För full hals!
(cause I might just be a hollabackgirl...)

Kommentarer
Postat av: Henke

Fyndigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback